Een frisse wind voor digitale tandheelkundige technologie

Ivoclar en exocad gaan samenwerken

Hoofddorp, Benelux - 29 juli 2021

Ivoclar, wereldwijd een toonaangevende fabrikant van innovatieve tandheelkundige oplossingen gevestigd in Liechtenstein, en exocad GmbH (exocad), een bedrijf van Align Technology, Inc. en toonaangevend fabrikant van tandheelkundige CAD/CAM-software, hebben hun strategische partnerschap aangekondigd.

Duizenden tandtechnische laboratoria over de hele wereld vertrouwen op de slimme systeemoplossingen van Ivoclar, net zoals ze vertrouwen op de toonaangevende softwareoplossingen van exocad. De twee bedrijven bundelen nu hun belangrijkste expertises op het gebied van hardware- en softwareoplossingen om een aantrekkelijk en uniek digitaal platform voor tandtechnici te creëren.

Alles uit één bron voor een geïntegreerde workflow

Het nieuw gecreëerde platform biedt tandtechnische laboratoria innovatieve oplossingen waarmee ze hun digitale workflows kunnen uitbreiden en hun efficiëntie kunnen verhogen, volledig in lijn met hun behoeften en met de mogelijkheid om alles uit één bron te halen. "Van scannen tot digitale productie - bij Ivoclar Vivadent ondersteunen we onze klanten bij het soepel, gestaag en succesvol implementeren van hun workflows door ze volledig geïntegreerde, slimme systemen te bieden waarmee ze hun productiviteit consistent kunnen verhogen. Samen met exocad breiden we precies deze mogelijkheden uit voor onze klanten in tandtechnische laboratoria en tillen we hen naar een hoger niveau", legt Diego Gabathuler, CEO van Ivoclar, uit. "Ik ben enthousiast over de nieuwe strategische samenwerking met Ivoclar en de enorme mogelijkheden die dit biedt voor tandtechnische laboratoria", zegt Tillmann Steinbrecher, CEO van exocad. "Onze samenwerking met Ivoclar zal ons in staat stellen om geavanceerde oplossingen te leveren aan een snel evoluerende markt over de hele wereld."

Ivoclar, gevestigd in Schaan, Liechtenstein, behoort wereldwijd tot de toonaangevende aanbieders van geïntegreerde oplossingen voor kwalitatief hoogwaardige tandheelkundige toepassingen. Een uitgebreid aanbod van producten, systemen en diensten, intensieve R&D en een duidelijke focus op het gebied van training en educatie vormen de grondslagen voor het succes van de onderneming. Het bedrijf heeft 47 dochterondernemingen en vestigingen, levert producten in circa 130 landen en heeft ongeveer 3.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie over Ivoclar naar www.ivoclar.nl

Over exocad GmbH

Als onderdeel van Align Technology, Inc. is exocad GmbH een toonaangevende wereldwijde leverancier van tandheelkundige CAD-software. Het bedrijf streeft ernaar de mogelijkheden van digitale tandheelkunde uit te breiden en flexibele, betrouwbare en gebruiksvriendelijke CAD/CAM-software te ontwikkelen voor tandheelkundige laboratoria en tandartspraktijken. Meer dan 40.000 klanten gebruiken de softwareoplossingen DentalCAD, ChairsideCAD en exoplan van exocad voor het plannen van implantaten en het maken van functionele en nauwkeurige restauraties. Ga voor meer informatie en een lijst van exocad distributiepartners naar exocad.com.